خبرگزاری آلمان از شیکاگو گزارش داد، اریک هورویتز، رییس آزمایشگاه تحقیقاتی مایکروسافت در ردموند، ایالت واشنگتن گفت پژوهشگران به آنچه زنان روی شبکههای اجتماعی نوشتهاند و حالاتی که داشتهاند، همراه با اینکه چند بار با دیگران ارتباط برقرار کردهاند و با چند نفر تعامل داشتهاند، نگاهی انداختهاند.
گفته میشود افسردگی پس از زایمان به سراغ حدود 15 درصد از مادران میآید، البته شدت و مدت آن در اشخاص متفاوت است.
وی در سخنرانی خود در کنفرانس علوم و هنر آکادمی آمریکایی در شیکاگو گفت که وی و گروهش به تحلیل دادههای قابل دسترس عموم روی توئیتر از حدود 3000 مادر پرداختهاند.
آنها در پژوهش دیگری با دهها مادر در مجامع آنلاین ارتباط گرفتهاند که موافق بودند در این پژوهش شرکت کنند و به این گروه اجازه دادند به دادههای فیس بوکشان دسترسی پیدا کنند.
این گروه به بررسی فعالیت آنلاین این مادران به مدت سه ماه پیش از زایمان و سه ماه پس از زایمان پرداخته است.
این تحقیقات موجب شد آنها بتوانند با دقت 70 درصدی پیشبینی کنند که کدام زنان ممکن است دچار نوعی افسردگی پس از زایمان شوند.
این یافتهها ممکن است منجر به ایجاد یک اپلیکیشن برای کمک به تازه مادران مستعد افسردگی پس از زایمان شود.